(+45) 44 44 47 74  |  info@telereparation.dk

0 0.00kr.
0 0.00kr.

Fortrydelsesret / returret

Som privatkunde hos Telereparation.dk, har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelses/returfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde/returnere dit køb. Vi foretrækker, at du udfylder en blanket via vores RMA-system, som du kan se, når du logger ind på din konto inde på vores hjemmeside Telereparation.dk, men du kan også sende os en e-mail på info@telereparation.dk eller benytte standard fortrydelses/retur formularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret/returret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

For erhvervskunder gælder fortrydelsesretten ikke. Du vil altså ikke have mulighed for at returnere varer hos Telereparation.dk efter købet er bekræftet.

Varens stand, når du sender den

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vær derfor forsigtig når du pakker varen ud og undgå at fjerne beskyttelsesfilm/plast, så du ikke får lavet ridser eller mærker. varen skal returneres i pæn stand uden tegn på ridser, slid, mærker og skal være rengjort for bl.a. fingermærker, hvis du vil være sikker på at få hele beløbet refunderet.
At tage beskyttelsesfilm af en telefon, er som regel ikke nødvendigt for at prøve telefonen og vil kunne medføre værdiforringelse.
I nogle tilfælde kan emballagen være en væsentlig del af varens værdi – skulle denne derfor være beskadiget kan dette medføre en værdiforringelse – uagtet om varen er brugt eller ej.
Produkter som in-ear headphones og lignende tages ikke retur, hvis forseglingen er brudt. Dette skyldes hygiejnemæssige årsager jf. Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 5.

Er emballagen brudt og/eller er varen brugt, så er det Telereparation.dk, som angiver værdien af varen. Du kan derfor kun antage at få hele beløbet igen, hvis du returnerer varen i samme stand, som da du købte den.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for returnering, alt efter hvad der sker tidligst. Vi tilbagebetaler med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Du pålægges ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen. Du skal returnere varen/varerne til Telereparation.dk, Amagerbrogade 24, 2300 København.

Hvis du har købt flere varer hos os, og du blot fortryder en del af købet har du mulighed for at returnere en eller flere varer, selvom de er købt under en ordre. Du får ikke leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Reklamationsret

Du har som privatkunde 2 års (1 år for erhvervskunder) reklamationsret på varer købt hos Telereparation.dk i henhold til købeloven. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation og under forudsætning af, at reklamationen er berettiget. Fristen regnes fra den dag, du modtager varen, og du skal reklamere indenfor rimelig tid, efter at du opdager fejlen eller en væsentlig mangel på varen.
Vi anbefaler, at du altid kontakter Telereparation.dk’s Kundeservice, før du indsender en vare til reparation, eller udfylder en blanket på vores RMA-system inde på vores hjemmeside, hvorpå du detaljeret beskriver, hvad varen den fejler.

Varen skal sendes til følgende adresse: Telereparation.dk, Amagerbrogade 24, 2300 København.

Husk at sende varen forsvarligt indpakket og få altid en kvittering for afsendelse, så du kan dokumentere, at varen er indsendt. Vi beder dig vedlægge en detaljeret beskrivelse af, hvad der er galt med varen. Vi bestræber os på at håndtere alle reparations sager inden for 2-3 uger inklusiv forsendelse. Vi tilbagebetaler dig dine rimelige fragtomkostninger i forbindelse med en berettiget reklamation (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder).

For erhvervskunder tilbyder vi 12 måneders reklamationsret på varer købt hos Telereparation.dk. Du kan deraf få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation og under forudsætning af, at reklamationen er berettiget. Fristen regnes fra den dag, du modtager varen, og du skal reklamere indenfor rimelig tid, efter at du opdager fejlen eller en væsentlig mangel på varen. Behandlingsprocessen sker på samme fremgangsmåde, som for privatkunder gennem vores RMA-system. Varen skal være forsvarligt indpakket, og du skal have en kvittering på, at varen er sendt til vores adresse: Telereparation.dk, Amagerbrogade 24, 2300 København. Fragtomkostninger vedrørende reklamationsret betales IKKE af Telereparation.dk, men på virksomhedens egen regning.

Reparation

Hvis der er tale om en mobilreparation, som tager længere tid end 2-3 uger, vil du ved mobilreparationen, blive tilbudt en gratis lånetelefon i mellemtiden. Telereparation.dk forbeholder sig retten til at vælge mærke og model.

Obs ved udskiftning af forskærmen på nogle bestemte smartphones og tablets er skærmen ikke skruet på, men “limet” fast ved disse modeller er der risiko for at bagskærmen bliver beskadiget ved udskiftningen. Kunden bliver dog informeret om ovenstående inden reparationen påbegyndes.

0
    0
    Din kurv
    Din kurv er tomTilbage til shop